ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ ΣΙΝΕΜΑ

29 Ιολ.

ΑΠΕΘΑΝΤΟΣ ΕΣΤΙ

Εκεί που τελειώνει το «Κακό» αρχίζει το «Κακό, στην εποχή των ηρώων». Η επίθεση των ζόμπι κάνει τους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες να κλειστούν σε ένα γήπεδο. Όταν τα πρώτα ζόμπι θα μπουν στο γήπεδο τότε θα κάνουν μια προσπάθεια να βγουν έξω και να προσπαθήσουν να σωθούν. Εδώ η ταινία μας δίνει μια άλλη διάσταση: το κακό έχει τη ρίζα του στην αρχαία εποχή, 3.000 χρόνια πριν, στην Αρχαία Ελλάδα, είναι κάτι που είναι προγραμματισμένο να έρθει ξανά!

to kako stin epoxi ton iroon foto1

Στην Αθήνα που δεν είναι και τόσο έρημη πλέον, θα βρουν συμμάχους για να μπορέσουν να επιζήσουν. Καινούργιοι χαρακτήρες θα μπουν στη δραματουργία και θα δημιουργήσουν νέο. Έχουμε δύο παράλληλες αφηγήσεις. Η πρώτη είναι η επίθεση που γίνεται σε μια παρέα στην Αρχαία Ελλάδα, επίθεση ανθρωποφαγίας που θα μπορούσε να παρομοιαστεί με αυτή των ζόμπι. Το ίδιο ανεξήγητη με αυτή που περιγράφει η ταινία στη σύγχρονή μας Αθήνα. Η δεύτερη είναι η επίθεση των ζόμπι και κάποιων που εκμεταλλεύονται αυτή την κατάσταση. Οι δύο αφηγήσεις δένουν στο πρόσωπο του Αργύρη, του προσώπου που βιώνεται στο σώμα του η αφηγηματική εξέλιξη της ιστορίας μας.

Ο ΣΥΝΔΕΤΙΚΟΣ ΚΡΙΚΟΣ

Ο Αργύρης είναι ο πλέον αντιπαθητικός από την αρχή: κάνει καμάκι στην πελάτισσά του, το παίζει έξυπνος, κάνει το μάγκα, εκτίθεται σε κινδύνους και στο τέλος πεθαίνει σε μια συμπλοκή με ζόμπι. Στο σπίτι που καταφεύγουν, μετά από μια συμπλοκή με κάποιους ελεύθερους σκοπευτές, θα βρουν τον Αργύρη. Μπορούμε να δεχτούμε αυτή την παρουσία του σα μια σεναριακή παραξενιά. Πολύ γρήγορα θα πιστοποιήσουμε ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Απλά, το πρόσωπό του είναι το συνδετικό σημείο που ενώνονται οι δύο παράλληλες ιστορίες. Ο Αργύρης είναι αυτός που έχει το χάρισμα, τη δύναμη να αναστηθεί και να βοηθήσει τους άλλους να αναστηθούν, ακόμη περισσότερο να αναστήσει όσους έχουν ήδη πεθάνει.

Βέβαια υπάρχουν και οι σκηνές που πραγματικά δε χρειάζονται. Το «ψάρωμα» του υπολοχαγού από την ταγματάρχη δεν είναι κάτι το απαραίτητο σε αυτή την αφήγηση. Δεν δίνει τίποτε, αντίθετα μας παραπέμπει σε ταινίες του ελληνικού κινηματογράφο, με σεξιστικά υπονοούμενα ή σε σάτιρες για τον ελληνικό στρατό, τύπου «Λούφα και παραλλαγής». Ο μηχανικός που φτιάχνει τα αυτοκίνητα είναι χρήσιμος για να προωθηθεί η ιστορία και να πάρει η ταινία έναν αέρα καλτ, αλλά οι σκηνές που κάνει «καμάκι» είναι ανούσιες σε τόσο μεγάλη ποσότητα. Ο μάγειρας, που ουσιαστικά είναι ο γιατρός της παρέας, είναι η φιγούρα που θα μπορούσε να κάνει την ταινία καλτ, αν είχε μεγαλύτερο ρόλο και τράβαγε το ενδιαφέρον του θεατή, θα άνοιγε ακόμη ένα παράθυρο στο φαντασιακό. Οι σκηνές από την Αρχαία Ελλάδα δεν έχουν καθόλου ρυθμό και το μήκος τους δεν είναι τόσο μεγάλο για να μπορέσει το παράλληλο μοντάζ, των δύο ιστοριών, να λειτουργήσει είτε σαν ιδεολογικό είτε σαν τονικό ή υπερτονικό, απαραίτητο στοιχείο για να δομηθεί ένα θρίλερ.

ΜΙΚΡΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΥΝΕΔΕΣΗΣ

Η ταινία είναι άστοχη και το τέλος της δεν καταφέρνει να πείσει. Τα ζόμπι ανασταίνονται με έναν τρόπο που δεν μπορεί να μας πείσει, δε γίνεται αυτό το θαύμα, αλλά μια ιστορία ρουτίνας, η οποία δεν έχει την αίγλη που της αξίζει. Ο αρχαίος Έλληνας που ορίζει τον Αργύρη σαν χαρισματούχο έχει πολύ μικρό ρόλο, ακόμη είναι πολύ δύσκολο να πεισθεί κάποιος ότι τα αρχαία ελληνικά του ταρίφα ήταν τόσο καλά που θα καταλάβαινε τη ρήση του αρχαίου Έλληνα. Ακόμη η ενέργεια του Αργύρη να επαναφέρει στη ζωή τους ανθρώπους, το κουτί που πέφτει στην τρύπα και τα βάζει όλα στη θέση τους, σα μια φιλοσοφική λίθος, έτσι ώστε όλα να αποκτήσουν την ισορροπία τους, όλα αυτά γίνονται με ένα ψεύτικα φαντασμαγορικό τρόπο που δεν είναι ούτε καλτ ούτε επιστημονικής φαντασίας, είναι κάπου ανάμεσα, στο χάσμα της αφήγησης, μας φέρνει όμως στην αρχή της πρώτης ταινίας και κλείνει ουσιαστικά τον κύκλο αυτής της αφήγησης, εκτός και αν υπάρξει και τρίτη ταινία για το 5.000 μ.Χ., αλλά οι οικονομικές δυνατότητες της Ελλάδας δεν το επιτρέπουν.

to kako stin epoxi ton iroon foto2

Η απογοήτευση του θεατή είναι πολλαπλή. Ο Νούσσιας πρόδωσε την ιδέα της ελληνικής καλτ ταινίας με ζόμπι. Δεν μπόρεσε να δώσει ένα ιδεολογικό υπόβαθρο (βλέπε την ταινία του Romero, «Η γη των ζωντανών νεκρών», όπου υπήρχε πολιτικό και ιδεολογικό πλαίσιο, το οποίο ερχόταν σε άμεση σχέση με τις σύγχρονες της ταινίας κοινωνικές συνθήκες), ουσιαστικά δεν κατάφερε να κάνει ένα έργο που θα μείνει, σαν ένα ενιαίο σύνολο, στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Κρίμα γιατί η πρώτη ταινία μας είχε δώσει πολλές υποσχέσεις.

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=F98n9o0mimU%5D

ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ

Σκηνοθεσία: Γιώργος Νούσσιας

Σενάριο: Γιώργος Νούσσιας, Πέτρος Νούσσιας, Χρήστος Χουλιαράς, Claudio Bolivar

Φωτογραφία: Πέτρος Νούσσιας, Claudio Bolivar

Μοντάζ: Κωνσταντίνος Αδρακτάς

Μουσική: Γρηγόρης Γρηγορόπουλος, Θάνος Καραμπατζιάκης

Ήχος: Ξενοφών Κοντόπουλος, Πάνος Τζελέκης

Κοστούμια: Ιφιλένεια Ζαχαριάδου

Μέικαπ: Γιάννα Μαρματάκη

Ειδικά εφέ: Γιώργος Αλαχούζος, Ρούλης Αλαχούζος, Camilo Bentancor

Οπτικά εφέ: Πέτρος Νούσσιας, Νίκος Παντερής, Αντώνης Κοτζιάς, Διονύσης Μπουλούτζας, Κωνσταντίνος Κακαρούντας

Παίζουν: Ντίνος Αυγουστίδης (Νικίας), Ορφέας Αυγουστίδης (Αλκιβιάδης), Χρήστος Μπίρος (Κώστας), Anthony Burk (Σνίπερ), Γιώργος Χρανιώτης (Πελοπίδας), Σκότης Δρόσος (μάγειρας), Μελέτης Γεωργιάδης (Μελέτης), Αντρέας Κοντόπουλος (Βακιρτζής), Πέπη Μοσχοβάκου (Μαρίνα), Αρίσταρχος Παπαντανιέλ (ζόμπι), Ιωάννα Παππά (Βίκη), Αργύρης Θανάσουλας (Αργύρης), Θάνος Τοκάκης (Τζόνι), Αποστόλης Τότσικας (Ανδροκλής)

Παραγωγή: Λουίζος Ασλανίδης, Claudio Bolivar, Πέτρος Νούσσιας, Γιώργος Νούσσιας, Λάμπρος Τριφύλλης

Εταιρείες παραγωγής: Audiovisual Enterprise, Boo Productions, Ekso Productions, Graal, Ε.Κ.Κ., Strada Productions

Έτος παραγωγής: 2009

Χώρα παραγωγής: Ελλάδα

Χρώμα: έγχρωμη

Aspect ratio: 1.85:1

Διάρκεια: 88΄

Ημερομηνία εξόδου: 1/10/2009

Κατάλογος κριτικών ταινιών

Θεωρητική άποψη για τις ταινίες με ζόμπι

Γιάννης Φραγκούλης

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: